למה לצפות בעת אימוץ כלב חדש?

תוכן עניינים
יוגב עופר – מנהל חווית הכלבים
הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

במידה ותרצו לקבל ייעוץ אישי בנושא "למה לצפות בעת אימוץ כלב חדש?"

לפני שנתחיל.. 

חשוב לנו מאוד להסביר שעל אף שאימוץ כלב חדש למשפחה תהיה חוויה אדירה ומרגשת – צריך תחילה להכיר בזה שלא מדובר ב"משחק" או "צעצוע" חדש שנכנס לבית, אלא להתחייבות לכ-15 שנים! על כן, עם כמה שאנחנו לא רוצים "להוריד לכם", חשוב מאוד להבין כבר מהנקודה הזו, שכלב הוא בראש ובראשונה התייחבות גדולה. אז כדי שיהיה לכם הכי ברור לאן אתם נכנסים, נסכם עבורכם במאמר הבא למה לצפות כשאתם מאמצים כלב חדש לביתיכם. מוכנים? בואו נתחיל…

הכינו את עצמכם לאהבה חדשה

אז אחרי שהדגשנו את הדבר החשוב ביותר, אפשר קצת להירגע ולספר לכם שאתם עומדים להתאהב! למי שעדיין אין חיית מחמד, או כלב בפרט, יהיה קשה להבין עד כמה האהבה הזו תהיה עצומה. כלב הוא יצור לבבי שכולו אהבה ללא תנאי. לא משנה מה האמצעים שלכם, אם יש לכם כסף לפנק אותו בשפע צעצועים או אוכל משובח, או אם אתם "תפרנים" ושמביאים לו "רק" בקבוק ישן של קולה כדי שילעס וישחק – הוא יאהב אתכם, ללא שום תנאי. זה יהיה הדדי כמובן – גם אתם תחזירו אהבה ענקית, גדולה יותר משאפשר לדמיין. 

אימוץ כלב

היכונו להוצאות כספיות חדשות

הוצאות קבועות

אימוץ כלב חדש מביא איתו גם אחריות. זה כולל קורת גג וגם מחייה שוטפת. ההוצאות הקבועות שלכם על החבר החדש יהיו מזון, טיפולים וטרינריים וטיפולים קבועים נגד טפילים (קרציות ופרעושים). 

  • מזון לכלבים: עלות המזון נעה בין 100 ש"ח ל-600 ש"ח בחודש ותלויה בגודל הכלב ואיכות האוכל שאתם קונים. כלב קטן צורך פחות, ומזון איכותי עולה יותר. 
  • וטרינר: ההוצאות עבור הוטרינר יהיו בעיקר לטובת חיסונים שנתיים וטיפולי שיניים תקופתיים. לזה כמובן יכולים להצטרף עלויות נוספות לניתוחים מומלצים כמו עיקור / סירוס, או חלילה ניתוח חירום כתוצאה מסיטואציה בלתי צפוייה. 
  • טיפולים נגד טפילים: כלב חייב לקבל טיפולים נגד פרעושים וקרציות. המחיר משתנה בהתאם לאיכות המוצרים שתבחרו (כך גם היעילות שלו ומשך הזמן שהחומר יהיה פעיל). 

הוצאות התחלתיות

מלבד זאת, בעת אימוץ כלב חדש, התכוננו לכך שיהיו הוצאות התחלתיות שאינן קבועות. מדובר בכמה מאות שקלים עבור ציוד בסיסי חיוני לכלב. להלן רשימה של ציוד מומלץ:

  • קולר ורצועה
  • תג זיהוי
  • ריתמה
  • קערות מזון ומים
  • מיטת רביצה לכלב
  • ארגז או מנשא (לנסיעות וביקורים אצל וטרינר)
  • צעצועים
  • ציוד טיפוח
  • שקיות קקי 
  • פינוקים (חטיפי מזון)
  • מיכל אטום לאחסון מזון
  • ציוד ניקיון ורחצה
  • קליקר (לאימון)

טיפ חשוב בנוגע להוצאות כספיות עבור הכלב

מה שזול עולה ביוקר! על אף שבחירה של מוצרים יקרים יותר עלולה להיות קצת מרתיעה, אנו יכולים להגיד מהרבה מאוד ניסיון שבתחום הזה, מה שזול – בסופו של דבר יעלה לכם ביוקר! קחו לדוגמא את האוכל – מזון יוקרתי שומר על בריאות הכלב כולל הפרווה שלו, השיניים והמערכת החיסונית. הכלב יהיה בריא יותר כשהאוכל שלו איכותי יותר. על כן, על אף שתשלמו יותר על המזון, אתם תצטרכו לבקר פחות אצל הוטרינר. אותו הדבר בעניין הטיפולים נגד הפרעושים והקרציות. חומרים איכותיים שעולים יותר, יחזיקו לאורך זמן ויתנו לכם ראש שקט, כשבסופו של דבר, העלות השנתית של הפריטים בדרך כלל תהיה נמוכה יותר מעלות חודשית.

אימוץ כלב

הכנת הבית לכלב החדש

לאחר אימוץ כלב חדש, עליו לעבור אילוף עד שידע איך להתנהג בהתאם בבית. זה כולל כמובן את כל הנושא של עשיית צרכים, איפוק יצרים, לעיסה וחבלה ברהיטים. אז כשאתם מכינים את הבית, קחו בחשבון שהוא עלול להרוס רהיטים בימים הראשונים. ההמלצה היא להזיז ריהוט יקר או לכסות אותו. למשל  – אם יש לכם שטיח, אז תקפלו אותו עד שהכלב ילמד לעשות צרכים בחוץ. אם יש לכם שידות יקרות או בעלות ערך סימנטלי, אז תעבירו אותם למחסן או לחדר סגור. כסו את הספה בסדין ישן עד שהכלב ילמד שאסור לעלות עליה וכך הלאה. 

טיפ חשוב בוגע ללימודי הצרכים של הכלב 

אסור לכעוס על הכלב אם הוא עושה את הצרכים בבית! הוא עלול להחשוב שאתם כועסים בגלל שהוא עשה את הצרכים, ולא להבין שזה בכלל קשור למיקום של עשיית הצרכים. כעס מצידכם עלול לדרדר את המצב ולגרום לו לעשות קקי ופיפי בבית, אבל במקומות ניסתרים שיהיה לכם קשה להגיע אליהם.

הכינו את עצמכם לשגרה חדשה

אחד הדברים הכי חשובים שעליכם לצפות להם באימוץ כלב למשפחה, הוא שיגרה חדשה בבית. כלב דורש טיולים בחוץ, והוא צריך שתוציאו אותו לטייל לפחות 3 פעמים ביום, ואם מדובר בגור – אז הרבה יותר, כדי שילמד לעשות צרכים מחוץ לבית. דעו לכם שחובה על פי חוק לאסוף צרכים ולזרוק אותם לפח. כמו כן, קחו בחשבון שלא תמיד יהיה קל להוציא את כלבכם לטיול, שכן זה צריך לקרות גם בחורף כשגשם ובוץ מחכים בחוץ, או בשעות מוקדמות בבוקר כשעדיין לא כיף לצאת מהמיטה. זו אחריות גדולה מאוד והכלב שלכם יצטרך שתדאגו לו. הוא לא יוכל לעשות זאת בלעדיכם. 

ומה לגבי חופשות?

אנו ממליצים לא לצאת לחופשה ארוכה בחודשים הראשונים לאחר האימוץ. זה יקל על כלבכם להתרגל לחיים לצידכם ובבית החדש. כשאתם מרגישים מוכנים לצאת לחופשה, השאירו את כלבכם עם בן משפחה, חבר קרוב או איש מקצוע מסור שיטפל בו. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה! 

תוכלו להשאיר אותו בפנסיון לכלבים שידאג לצרכים שלו בזמן שאתם נעדרים. מתקני פנסיון כמו חווית הכלבים מציעים סביבה בטוחה ונוחה לכלבים לשהות בה בזמן שהבעלים שלהם אינם. אנו נספק טיפול מקצועי, ארוחות מזינות, פעילות גופנית והזדמנויות סוציאליזציה לחברכם הפרוותי מדי יום. יתרה מכך, יש לנו צוות מיומן שיכול להתמודד עם כל מצב חירום שעלול להתעורר בעת חסרונכם, ולהבטיח שהכלב שלכם יקבל את תשומת הלב והטיפול המתאימים בכל מצב.

אימוץ כלב

אז בואו נסכם

אימוץ כלב חדש היא אחריות גדולה, אך זו יכולה להיות חוויה מתגמלת ומספקת. על ידי מתן אהבה, טיפול והרבה תשומת לב לכלב החדש שלכם, אתם יכולים ליצור קשר שמח ובריא שיימשך שנים רבות. וכשזה מגיע ליציאה לחופשה, השארת כלבכם בפנסיון כלבים מכובד היא האפשרות הטובה ביותר להבטיח שהם בטוחים, בריאים ומאושרים בזמן שאתם אינם.

לפרטים נוספים, צרו איתנו קשר >>

נתראה!

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות חווית הכלבים
אנו נותנים שירות מקיף בתחום הכלבנות ומציעים פנסיון מפנק, אילוף בתנאי פנסיון, אילוף פרטני, סדנאות לקהל הרחב
וקורס להכשרת מאלפי כלבים.
במהלך שנות פעילותנו רכשנו המון ידע ומוניטין, אשר מוכיחים שוב ושוב את הניסיון המעשי הרב שיש למקום אשר מביא את לקוחותינו להצלחה.

חוויית הכלבים מורכבת מאנשי הצוות המובילים בתחום הכלבנות בישראל, אשר נמצאים במקום מסביב לשעון, ונותנים מענה לכלבים רבים ובעליהם. 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
פנסיון לגורים
מידע מקצועי

הכל על פנסיונים לגורי כלבים

גורים, עם האנרגיה הבלתי מוגבלת והאופי הסקרן שלהם, דורשים טיפול מקיף, כולל פעילות גופנית סדירה, משחקים, גירויים, אילוף נכון ושפע של חיבה. כאשר מחויבויות נסיעה

לכתבה המלאה >>

אנחנו נמצאים כאן:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב.. איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן